Педагогічна діяльність

Форми та методи роботи з учнями під час  занять професійно-практичної підготовки  та виховних  заходів у позаурочний час.

 Специфічною особливістю процесу професійно-практичної підготовки є поєднання навчання учнів, слухачів у спеціально організованих умовах, в тому числі і змодельованих (навчальні майстерні і лабораторії, навчальні дільниці,  тренажери, навчальні стенди тощо) та в умовах реального виробництва. 
  Основна мета професійно-практичної підготовки – формування в учнів професійних умінь і навичок - визначає специфіку засобів реалізації цього процесу. Разом із дидактичними засобами особливого значення набуває матеріально-технічне забезпечення навчально- виробничого процесу: обладнання, оснащення, пристрої, робочі інструменти, та.ін.
  Особливістю процесу професійно-практичної підготовки є і можливість виділення у ньому певних періодів, кожен з яких характеризується специфічними способами його здійснення – формами, методами, засобами.


 Можна виділити наступні періоди професійно-практичної підготовки :
 * вступний – ознайомлення учнів із змістом їх майбутньої професії, традиціями навчального закладу, умовами навчання, правилами внутрішнього розпорядку тощо. По можливості учнів в екскурсійному порядку знайомлять із підприємством,установами,організаціями на яких вони можуть працювати після закінчення навчального закладу; 
 * підготовчий – основною метою якого є попереднє оволодіння учнями  основами професії – трудовими прийомами, операціями, з яких складається цілісний трудовий процес, характерний для змісту професії (спеціальності), яка вивчається. В процесі цього періоду в учнів формуються первинні уміння – своєрідний фундамент для наступного формування основ професійної майстерності; 
 *період освоєння професії – основний період професійно-практичної підготовки, у який відбувається становлення, формування, розвиток професійних умінь учнів, набуття ними професійних навичок. Речовим змістом професійно-практичної підготовки у цей період є виконання учнями характерних для вивчаємої професії навчально-виробничих робіт, функцій, обов’язків, які поступово ускладнюються. При цьому учні повинні виконувати навчально-виробничі роботи із дотриманням необхідного ритму і темпу, якісно та з дотриманням вимог безпеки праці.

Мета педагогічної діяльності

1.Залучати учнів до безперервного процесу самовдосконалення через збільшення їх операційного поля, системне використання різних видів урочної та позаурочної діяльності, а саме:
·        нестандартні уроки;    
·        інтелектуальні ігри;  
·        рольові ігри;   
·        ділові ігри;      
·        виховні години;    
·        конкурси;   
·        екскурсії;   
·        гуртки;            
     ·        зустрічі з цікавими людьми;      

        Ділові ігри і уроки з конкретними виробничими ситуаціями є ефективним методом підготовки сучасних спеціалістів, вони дозволяють поєднувати знання і вміння учнів, вводять учнів у сферу виробничої діяльності, виробляють у них здатність критично оцінювати діяльне виробництво шукати шляхи його вдосконалення.
          Ігрова ситуація потребує наявності в учнів чималого запасу знань.Набуті у процесі гри, професійні навики допоможуть майбутньому робітнику запобігти помилок у самостійній професійній діяльності. Умови колективної праці виховують відповідальність, самодисципліну, вміння згоджувати свої дії діями інших для досягнення спільної мети.
         Ділова гра - це метод пошуку рішень в умовній проблемній ситуації. Елементи ділової гри: розподіл за ролями, змагання, особливі правила тощо. Ділова гра застосовується як метод активного навчання її учасників з метою вироблення навичок прийняття рішень у нестандартних ситуаціях, а також як засіб тестування здібностей. Звичайно, підготовка до проведення таких уроків потребує значних зусиль і з боку майстра виробничого навчання, і з боку учнів, але результат, який буде отримано на уроці, заслуговує 
          2.Організувати навчально-виховний процес, використовуючи різноманітні методи навчання, надати допомогу  учням, ураховуючи рівень інтелектуального та соціального розвитку. Акцентувати увагу на використанні творчих методів навчання, спрямувати їх на:
·        розвиток можливості, що раніше були не визначені або не використані;
·       стимулювання бажання учнів самостійно працювати;
·        надання учням свободи вибору;
·        індивідуалізацію навчання залежно від особливостей учня;
·        створення умов для конкретного втілення творчих ідей;
·        заохочення до роботи над проектами-пропозиціями самих учнів;
·         створення творчого середовище, яке сприяє розвитку природних можливостей кожного учня.



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

«МЕТОД ШЕСТИ КАПЕЛЮХІВ МИСЛЕННЯ» ЕДВАРДА ДЕ БОНО